Kunderne kan opleve begrænsninger

JAMMERBUGT: I weekenden 16. og 17. marts gennemføres den største it-sammenlægning i datacentralen Bankdatas historie, når Nordjyske Bank og Ringkjøbing Landbobanks it-systemer bliver sammenlagt. Og derfor er en stor del af Nordjyske Banks medarbejdere på natarbejde.

Kunderne kan opleve kortvarige begrænsninger, og de opfordres derfor til at holde sig opdaterede på bankens hjemmeside særligt i tilfælde af udlandsrejser eller større indkøb.

Nordjysk Bank og Ringkjøbing Landbobank fusionerede i juni 2018 og har nu i samarbejde med datacentralen Bankdata afholdt tre prøver på it-sammenlægningen. Senest i weekenden 23. og 24. februar var Nordjyske Banks medarbejdere på natarbejde, hvor en vellykket generalprøve på it-sammenlægningen fandt sted.

- Sammenlægningen er en stor og krævende proces, og derfor skal vi også være så forberedte som muligt, siger Nordjyske Banks IT- og produktionschef, Ivan Rafn.

- I weekenden for sammenlægningen vil det hele således for alvor træde i kraft. Her vil kunderne komme til at opleve kortvarige begrænsninger, og vi opfordrer derfor til, at man som kunde er opmærksom op til weekenden, siger han.

Det gælder især i forhold til Netbank, Mobilbank og brug af betalingskort, hvor eksempelvis Netbank og Mobilbank ikke kan anvendes det meste af weekenden,

- Opstår der spørgsmål eller behov for hjælp, er man altid velkommen til at ringe til Nordjyske Banks hotline, fortsætter Ivan Rafn.

Han oplyser desuden, at hotline har ekstraordinært åbent søndag 17. marts fra kl. 12 til 16.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...