HÅB: Det lille hotel håber dog på at kunne rejse penge nok til at fortsætte samarbejdet med Meyers Madhus, der har åbnet helt nye dørene

I sidste uge afsluttede Skovsgård Hotel og Meyers Madhus deres samarbejde, Et samarbejde, der har resulteret i flere gæster på hotellet, menuer med mere grønt og så gode brød, at bagværket nu bliver solgt i den lokale Dagli Brugs.

Da Skovsgård hotel indledte udviklingsforløbet med Meyers Madhus for godt halvandet år siden, var det med ønsket om at udvikle en klar gastronomisk profil for hotellet, optimering af køkkendriften, indgåelse af nye partnerskaber med lokale råvareproducenter og en mere fokuseret markedsføring af hotellet.

De initiativer er de nu nået i mål med, og på Skovsgård Hotel er man meget begejstrede for resultaterne af samarbejdet. Kim Pedersen, køkkenleder på Skovsgård Hotel fortæller:

- Vi har afprøvet flere veje menukortmæssigt de seneste år. Den nye gastronomiske profil er et værdifuldt pejlemærke for det daglige arbejde i vores køkken og ikke mindst et værdifuldt pejlemærke for de kommende, nye madmæssige tiltag vi sætter i søen sammen med gode lokale samarbejdspartnere.

Bagværk i Brugsen

“Det gode brød” har været en central del af projektet og hotellet har af flere omgange haft besøg af Meyers bager, hvor de sammen har “nørdet” med surdej, koldhævning og kvalitetsmel fra blandt andet Aurion ved Hjørring. Det nyder både børn og voksne godt af i dag i Skovsgård, da hotellets koldhævede surdejsbrød både indgår som del af skolemaden på Skovsgård Tranum Skole - som hotellet leverer og som sælges i den lokale Dagli’ Brugsen.

- Vi er kommet rigtig godt fra start med vores salg af brød via lokale erhvervsdrivende. Brødsalg via gode samarbejdspartnere har været en prioritet i vores forretningsplan fra starten af, fortæller Erik Klit, leder på Skovsgård Hotel. En forretningsplan udviklet med økonomisk støtte og faglig sparring fra Realdania.

Skovsgård Hotel er helt sin egen

Mere grønt og større fokus på bekæmpelse af madspild er også vigtige elementer i den nye gastronomiske profil. At Skovsgård Hotel er et særligt sted afslører særligt den sidste sætning i den nye gastronomiske profil: “Ingen kan alt, alle kan noget, sammen kan vi drive et helt hotel”.

Jenny Hviid, udviklingsprojektleder på Skovsgård Hotel, lægger særlig vægt på netop dette i evalueringen af samarbejdet med Meyers Madhus.

- Lige fra dag 1 har Meyers Madhus forstået at Skovsgård Hotel er helt sin egen. Man har haft stor respekt for hotellets sociale profil og geografi, fortæller hun.

Netop den lokale forankring er meget vigtig for Skovsgård Hotel.

- Vi er meget taknemmelige over at bl.a. vores to lokale borgerforeninger, VækstJammerbugt og flere nordjyske erhvervsdrivende har brugt tid på at sidde med i projektets referencegruppe, fortæller Jenny Hviid.

På Skovsgård hotel håber man at kunne fortsætte samarbejdet med Meyers Madhus, som afhænger af, at den sidste pulje penge bliver rejst.

Derfor arbejder man på højtryk i det lille nordjyske hotel i disse måneder netop med at fundraise den sidste tredjedel til renovering og fortsat udvikling af Skovsgård Hotel. De første 21 millioner er på plads i form af støtte fra Realdania, Den A.P.Møllerske Støttefond, LAG Jammerbugt-Vesthimmerland, Trygfonden og SE Vækstpulje Nyfors.

Del på Facebook Del på Twitter Del på mail
Henter...